Wednesday, January 19, 2011

sahabat


dulu...ak ade sowg kwn bek dr tadika...aku syg dy sgt..aku egt lg,,ktewg ske lepak same time skola rendah...wt keje skola same...kteowg pnh curik msok skola rendah,,kteowg curik bku latihan kt stor...haha...tgelak if ak egt smue uh...tp,mase darjah lima,,dy pindah ke bkt changgang..aku asek menanges je...tiap mlm mimpi dy...tlalu rindukan dy..ak msh egt janji dy time rehat skola ugame,,dy kte..n dy janji akn jge pshbtn ni smpy akhir hyt...mase drjh 6,,aku dpt surat dr dy,,,aku menages...dak laki kelas aku ejek aku menanges..tp aku tak pduli,,aku rindukan dy sgt waktu uh..

ptemuan kembali...

mase form 1..ak bjumpa lek ngn dy d skola menengah bnting..kami kelas yg sama...1casia...doaku d mkbulkan..tp dy mula brubah...dy makin acuh x acuh dgn ak.dy suda btemu kwn baru dan aku senang tgok dy gmbire,walau dr jaoh..tp,,dy x sdar,tiap kali dy gado ngn dak2 ostel,,ak cube wt dy hepi...n kami rpt lek...aku sgka smua uh kekal...tp,,tnyata bila keadaan makin ok kt ostel uh,,dy mula mjauhi ak..tp aku cube jd shbt yg stia...aku tetap ada bila dy sedih..aku tetap ingin bsama dy...aku btol2 sygkan dy...

hari bganti hari,,hbungan pshbtan yg pnuh janji nya tinggal janji...tp aku tetap menanti...shingga hbis PMR kami bpisah kembali..dy msuk skola teknik...tiap kali hrijadi dy,,ak akn wish untuknya...

ptemuan kembali...

doaku terus sahaja dmkbulkan...kami btemu kembali d politeknik shah alam..kami 1 jabatan yg sama..kejuruteraan mekanikal...tp,dy dpt diploma...ak sijil je...aku gmbire tgok dy bjaye amek dip..mase sem 1..1st day kt ostel memg kami bsama..tp lpas parents kteowg lek,,dy trus pergi...ak tak nk tduh dy,,tp dy bnr2 wt aku menanges time uh..smemgnya dy xnk bkwan dgn aku lg..aku dpt melihatnya dr care dy mlayan aku...aku msh dan terus menages...tuhan,,aku tlalu rindukan pshbtn kami...dari minggu MSK lg dy suda mjauhi aku..aku pasrah...tp perasaan sygnya pshbtn aku dgn dy msh tetap ada....aku tetap ptahankan...

sem bganti sem....aku msh menanti dy untuk berbual bersama...tp ak hampa...dy bnr2 meminggirkan aku..tp,,bg aku,,dy tetap shbt aku suatu masa dulu...aku pasrah....aku xnk ganggu atau myapa dy..if itu yg dy mahukan...

sehigga suatu ketika,,

sesuatu yg mbuat ak tkilan..dy mlgsungkan perkahwinan nya september lpas..beberapa hari slpas aku kluar hospital...kaki aku pth,,bersimen...tp hati akumronta kuat untuk dtg...pe yg membuat hati aku berkecai,,,dy langsung tak jempot aku..cume parents dy jmpot parents ak coz dowg bkwn...hati aku menangez!!! sunggoh ak sedih sgt...hanya sehelai kertas undangan berwarna merah jambu yg aku msh simpan smpai skang...matuz....nurul msh tetap dgn pshbtn kite...nurul msh tgu...smpai akhir hyt nurul....nurul doakan matuz bahagia d samping suami tersayang...nurul msh menanti shbt yg nurul syg ni...hihi...matuz....nurul rindu matuz....ampunkan nurul jika nurul pnh wt silap...andai kite x bjumpe lg,,nurul akn tetap brada dkt dgn matuz...

yg benar,

nurul syg matuz slamanya...

No comments:

Post a Comment